Εκπαιδευτικά βιωματικά προγράμματα

Κι αν η άνοιξη φυλακιζόταν….;

(Νηπιαγωγείο, Α’, Β’ & Γ’ Δημοτικού)

Ο χειμώνας θυμώνει με την άνοιξη, την φυλακίζει και αποφασίζει να κάνει κρύο καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Η άνοιξη, άραγε, καταφέρνει να αποδράσει; Κι αν όχι; Τι επιπτώσεις θα έχει αυτό στη ζωή των ανθρώπων; Το φθινόπωρο και το καλοκαίρι αντιδρούν καθόλου;
Τα παιδιά με οδηγό τους το παραμύθι “κι αν η άνοιξη φυλακιζόταν” ταξιδεύουν στις ομορφιές των εποχών, στα ήθη και στα έθιμα, στις καιρικές συνθήκες και στις γιορτές που αναβιώνουν ανά εποχή.
Δίνουν σάρκα και οστά στους ήρωες του παραμυθιού μέσα από τις ιστορίες τους και δημιουργούν το δικό τους ανατρεπτικό φινάλε. Το πρόγραμμα θα ολοκληρωθεί με τις απεικονίσεις των ηρώων του παραμυθιού σε χαρτόνι μέτρου με τα διαφορετικά υλικά που τους δίνονται.

  • 4 εβδομάδες

  • Τμήματα ομάδας

  • Συμμετοχή ανά μαθητή: 7 ευρώ

Μια φορά κι ένα καιρό ήταν μια μηλιά…

(Νηπιαγωγείο, όλες οι τάξεις του Δημοτικού)

Ένα πρόγραμμά βασισμένο στο παραμύθι του Σιλβερστάιν  Σεν “Tο δέντρο που έδινε” δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά να ευαισθητοποιηθούν, να προβληματιστούν και να αντιληφθούν μια σειρά από συναισθήματα. Να έρθουν σε επαφή με έννοιες όπως η γενναιοδωρία, η πλεονεξία, η απέραντη αγάπη και η ανιδιοτελής προσφορά.

Τα παιδιά έχοντας ως σκηνικό αντικείμενο μια μηλιά, παρακολουθούν σε προβολή την αφήγηση του παραμυθιού και με βάση τα ερεθίσματα που παίρνουν προκύπτουν καινούργιες ιστορίες.

Στο τέλος τα παιδιά φτιάχνουν τη δική τους μηλιά. Η μηλιά αυτή δίνει και παίρνει όμορφα συναισθήματα. Τα παιδιά θα την πάρουν στο σχολείο για να την φροντίζουν καθημερινά δίνοντάς της το πιο όμορφο συναίσθημα…Την αγάπη…..

  • 4 εβδομάδες

  • Τμήματα ομάδας

  • Συμμετοχή ανά μαθητή: 7 ευρώ

Ο πίνακας που βλέπω

(Νηπιαγωγείο, όλες οι τάξεις του Δημοτικού)

Ένα πρόγραμμα που συνδυάζει το θεατρικό παιχνίδι με την εικαστική τέχνη. Τα παιδιά μαθαίνουν διαδραστικά τα ρεύματα της ζωγραφικής, σημαντικούς εκπροσώπους αυτών και έρχονται σε επαφή με πίνακες σπουδαίων καλλιτεχνών. Προσπαθούν να ανακαλύψουν τι κρύβεται πίσω από αυτό που βλέπουν.

Τι νιώθουν αυτοί που μας κοιτούν μέσα από την εικόνα; Που βρίσκονται; Τι μπορεί να συμβαίνει;

Δίνουν τους δικούς τους τίτλους σε κάθε πίνακα και  δημιουργούν την ιστορία που εικάζουν ότι βρίσκεται πίσω από αυτό που βλέπουν. Στο τέλος φτιάχνουν και ονοματίζουν τον δικό τους μοναδικό πίνακα. Ακολουθεί έκθεση ζωγραφικής με τα έργα των παιδιών.

  • 4 εβδομάδες

  • Τμήματα ομάδας

  • Συμμετοχή ανά μαθητή: 7 ευρώ

Μια σταγόνα διηγείται…

(Νηπιαγωγείο, όλες οι τάξεις του Δημοτικού)

Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα βασισμένο  στην οικολογική ιστορία “Απεργία στον κύκλο του νερού”.  Τα παιδιά μαθαίνουν για την αξία των υδάτινων πόρων, τις συνεχείς αλλαγές στην μορφή του νερού, αλλά και τις επιπτώσεις στον πλανήτη από τα μολυσμένα ύδατα.

Μέσα από ένα παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού τα παιδιά ανακαλύπτουν τις διάφορες μορφές που παίρνει το νερό και τις αναπαριστάνουν δίνοντας τους κίνηση και ήχο.

Τι γίνεται όμως όταν οι σταγόνες αποφασίσουν να σταματήσουν να πέφτουν στη γη;

Τα παιδιά  φτιάχνουν τις δικές τους ιστορίες προβάλλοντας τους κινδύνους που δημιουργούνται από τη μη ορθολογική χρήση αλλά και τη μόλυνση των νερών.

  • 4 εβδομάδες

  • Τμήματα ομάδας

  • Συμμετοχή ανά μαθητή: 7 ευρώ

Λούνα Παρκ παππούλη μου

(Νηπιαγωγείο, όλες οι τάξεις του Δημοτικού)

Με αφορμή το κείμενο “λούνα Παρκ παππούλη μου” της Θέτης Χορτιάτη,   από το ανθολόγιο λογοτεχνικών κειμένων της Γ’ & Δ’ δημοτικού, τα παιδιά έρχονται σε επαφή με παλιά παραδοσιακά παιχνίδια που ζωντανεύουν σ’ ένα διαφορετικό λούνα παρκ.

Κορίνες, μπίλιες, κουτσό, στόχοι, ψάρεμα, τσουβαλοδρομίες και πολλά άλλα περιμένουν τα παιδιά για να παίξουν. Πρώτα όμως,  χρειάζεται να φτιάξουν με τα υλικά που θα τους δοθούν τα ειδικά εισιτήρια που ανοίγουν τις γωνιές των παιχνιδιών, αλλά και να ξεπεράσουν τις δοκιμασίες και τα αινίγματα που υπάρχουν πριν την πύλη κάθε παιχνιδιού…

  • 4 εβδομάδες

  • Τμήματα ομάδας

  • Συμμετοχή ανά μαθητή: 7 ευρώ

Εσύ, εγώ, αυτός, όλοι εμείς

(Όλες οι τάξεις του Δημοτικού)

Με αφορμή το κείμενο “λούνα Παρκ παππούλη μου” της Θέτης Χορτιάτη,   από το ανθολόγιο λογοτεχνικών κειμένων της Γ’ & Δ’ δημοτικού, τα παιδιά έρχονται σε επαφή με παλιά παραδοσιακά παιχνίδια που ζωντανεύουν σ’ ένα διαφορετικό λούνα παρκ.

Κορίνες, μπίλιες, κουτσό, στόχοι, ψάρεμα, τσουβαλοδρομίες και πολλά άλλα περιμένουν τα παιδιά για να παίξουν. Πρώτα όμως,  χρειάζεται να φτιάξουν με τα υλικά που θα τους δοθούν τα ειδικά εισιτήρια που ανοίγουν τις γωνιές των παιχνιδιών, αλλά και να ξεπεράσουν τις δοκιμασίες και τα αινίγματα που υπάρχουν πριν την πύλη κάθε παιχνιδιού…

  • 4 εβδομάδες

  • Τμήματα ομάδας

  • Συμμετοχή ανά μαθητή: 7 ευρώ

Τα παλιά επαγγέλματα ζωντανεύουν

(Νηπιαγωγείο, όλες οι τάξεις του δημοτικού)

Ο γανωτής, ο πεταλωτής, ο λούστρος, ο ντελάλης, ο εφημεριδοπώλης και πολλά άλλα επαγγέλματα αναβιώνουν μέσα από παλιές φωτογραφίες και δίνουν στα παιδιά μια πρώτη ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με επαγγέλματα που μέσα από την πάροδο του χρόνου έχουν εξαφανιστεί.

Τα παιδιά  αναπαριστάνουν με κίνηση και ήχο το κάθε επάγγελμα και προσπαθούν να μαντέψουν το όνομα του με βάση αυτό που βλέπουν.  Διαλέγουν ποιο επάγγελμα προτιμούν φτιάχνοντας δικές τους ιστορίες, τις παρουσιάζουν και ακολουθεί συζήτηση για το αν αυτό το επάγγελμα έχει αντικατασταθεί με κάποιο που υπάρχει στο σήμερα και ποιο είναι αυτό.

  • 4 εβδομάδες

  • Τμήματα ομάδας

  • Συμμετοχή ανά μαθητή: 7 ευρώ