Περιβαλλοντολογικά
Κι αν η άνοιξη φυλακιζόταν….;
(Νηπιαγωγείο, Α’, Β’ & Γ’ Δημοτικού)
Ο χειμώνας θυμώνει με την άνοιξη, την φυλακίζει και αποφασίζει να κάνει κρύο καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Η άνοιξη, άραγε, καταφέρνει να αποδράσει; Κι αν όχι; Τι επιπτώσεις θα έχει αυτό στη ζωή των ανθρώπων; Το φθινόπωρο και το καλοκαίρι αντιδρούν καθόλου;
Τα παιδιά με οδηγό τους το παραμύθι “κι αν η άνοιξη φυλακιζόταν” ταξιδεύουν στις ομορφιές των εποχών, στα ήθη και στα έθιμα, στις καιρικές συνθήκες και στις γιορτές που αναβιώνουν ανά εποχή.
Δίνουν σάρκα και οστά στους ήρωες του παραμυθιού μέσα από τις ιστορίες τους και δημιουργούν το δικό τους ανατρεπτικό φινάλε. Το πρόγραμμα θα ολοκληρωθεί με τις απεικονίσεις των ηρώων του παραμυθιού σε χαρτόνι μέτρου με τα διαφορετικά υλικά που τους δίνονται.
Μια σταγόνα διηγείται…
(Νηπιαγωγείο, όλες οι τάξεις του Δημοτικού)
Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα βασισμένο στην οικολογική ιστορία “Απεργία στον κύκλο του νερού”. Τα παιδιά μαθαίνουν για την αξία των υδάτινων πόρων, τις συνεχείς αλλαγές στην μορφή του νερού, αλλά και τις επιπτώσεις στον πλανήτη από τα μολυσμένα ύδατα.
Μέσα από ένα παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού τα παιδιά ανακαλύπτουν τις διάφορες μορφές που παίρνει το νερό και τις αναπαριστάνουν δίνοντας τους κίνηση και ήχο.
Τι γίνεται όμως όταν οι σταγόνες αποφασίσουν να σταματήσουν να πέφτουν στη γη;
Τα παιδιά φτιάχνουν τις δικές τους ιστορίες προβάλλοντας τους κινδύνους που δημιουργούνται από τη μη ορθολογική χρήση αλλά και τη μόλυνση των νερών.