ΝΕΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ:
Κατασκευές και Χειροτεχνήματα
Θεατρικό Παιχνίδι
Στα εργαστήρια θεατρικού παιχνιδιού τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα μέσα από παιχνίδια ρόλων, αυτοσχεδιασμούς, μεταμορφώσεις και άλλες τεχνικές να εκφραστούν, να απελευθερώσουν τη φαντασία τους, να κοινωνικοποιηθούν, να επικοινωνήσουν μεταξύ τους και να κατακτήσουν τη γνώση μέσα από την αίσθηση.
Τα παιδιά αγαπούν το θεατρικό παιχνίδι γιατί πρόκειται για μια ομαδική διαδικασία που τους δίνει την δυνατότητα να συνεργάζονται και να αλληλοϋποστηρίζονται στην προσπάθεια τους να δημιουργήσουν κάτι από κοινού.
Εξάλλου κάθε παιδί που συμμετέχει στο θεατρικό παιχνίδι νιώθει ευτυχισμένο γιατί είναι ελεύθερο να βρίσκει τρόπους να εκφράζεται, να χαίρεται, να λυπάται, να θυμώνει, να ενθουσιάζεται, να μεταμορφώνει, να δημιουργεί και να αυτοοριοθετείται.
Εικαστικά
Ένα διαφορετικό εργαστήρι εικαστικών.
Στο εργαστήρι αυτό θα σχεδιάσουμε, θα χρωματίσουμε, θα κόψουμε, θα κολλήσουμε και θα κατασκευάσουμε, αλλά δεν θα μείνουμε εκεί. Θα μπλέξουμε μορφές και τεχνικές των εικαστικών με άλλα εκφραστικά μέσα (κίνηση, μουσική, θέατρο), με στόχο τα παιδιά να διευρύνουν τη δημιουργική τους ικανότητα, να απελευθερώσουν τον εαυτό τους και να περάσουν όμορφα μέσα σ’ ένα περιβάλλον συνεργασίας.
Δραματοποιημένη Αφήγηση Παραμυθιού
Η δραματοποιημένη αφήγηση παραμυθιού είναι ένα εργαστήρι για παιδιά που εμπεριέχει στοιχεία από το Θεατρικό Παιχνίδι, τη Μουσικοκινητική Αγωγή Orff, τα Εικαστικά και την Παντομίμα. Δεν αρκείται στην προφορική παρουσίαση μιας ιστορίας ή ενός παραμυθιού που βασίζεται απλά στη δύναμη του λόγου.
Η διαδικασία έχει περισσότερο ενδιαφέρον για τα παιδιά, διότι εξάπτει τη φαντασία, τη δημιουργικότητά τους ενώ η όλη διαδικασία εκλαμβάνεται ως μια μορφή παιχνιδιού. Έτσι, ακόμα και τα πολύ μικρά παιδιά μπορούν να παρακολουθούν, να συμμετέχουν ενεργά και να μαθαίνουν διασκεδάζοντας.
Μουσικοκινητική αγωγή Orff
Ο Ρυθμός, ο Λόγος και η Κίνηση είναι τα τρία βασικά στοιχεία της Μουσικοκινητικής Αγωγής Orff. Μέσα του συστήματος είναι η μουσική ακρόαση, η γραφική και πεντάγραμμη σημειογραφία, η μίμηση και ο αυτοσχεδιασμός.
Τα υλικά που χρησιμοποιεί είναι ρυθμικά και μελωδικά κρουστά όργανα όπως ξυλόφωνα, μεταλλόφωνα, τύμπανα, μαράκες, ξυλάκια, ντέφια κ.ά.
Τα παιδιά μυούνται στην μουσική, γνωρίζουν μουσικές του κόσμου, παραδοσιακά και κλασσικά μουσικά όργανα, γνωριμία με σύγχρονους και κλασσικούς μουσικοσυνθέτες, έννοιες και θεωρία της μουσικής και τέλος πρακτική εξάσκηση και έκφραση των παραπάνω, μέσα από την ορχήστρα Orff.
Μέσα από το ομαδικό μάθημα τα παιδιά αναπτύσσονται κοινωνικά, μαθαίνουν να συνεργάζονται, εξασκείται η πρωτοβουλία, η φαντασία, η παρατηρητικότητα και η δημιουργικότητα τους.
Φωτογραφία
Στα μαθήματα φωτογραφίας τα παιδιά θα εξοικειωθούν με τη φωτογραφική μηχανή και τη λειτουργία της. Θα μάθουν τις βασικές τεχνικές φωτογράφισης και θα αναπτύξουν τα αισθητικά τους κριτήρια μέσα από μία σειρά ειδικευμένων ασκήσεων κι εργασιών. Μέσω της δημιουργικής φωτογραφίας θα ανακαλύψουν νέους τρόπους έκφρασης αλλά και αφήγησης. Θα μάθουν πειραματικές σύγχρονες φωτογραφικές τεχνικές οι οποίες συνδυάζουν την φωτογραφία με το παιχνίδι. Ιδιαίτερη βαρύτητα θα δοθεί στην συνεργασία των παιδιών όχι μόνο κατά την λήψη αλλά και κατά την δημιουργία των εργασιών. Ορισμένες ασκήσεις θα πραγματοποιηθούν σε εξωτερικούς χώρους, σε διάφορα σημεία της πόλης, πάντοτε σε συνεννόηση με τους κηδεμόνες των μικρών φωτογράφων.
Ρομποτική
Το εργαστήρια της Ρομποτικής βοηθούν το παιδί να χτίσει βασικές ικανότητες στη ζωή του, όπως δημιουργικότητα και επίλυση προβλημάτων. Η γνώση αυτή ικανοποιεί την έμφυτη παιδική περιέργεια και χτίζει το ενδιαφέρον του παιδιού στο να κάνει κάτι να «δουλέψει», καλλιεργώντας το πνεύμα της καινοτομίας αλλά και της επιχειρηματικότητας. Εξάλλου, τα παιδιά μπορούν π.χ. να διασκεδάσουν τρομερά από την δημιουργία ρομπότ που στη συνέχεια διαγωνίζονται για το ποιο θα τρέξει πιο γρήγορα. Μέσω των ρομπότ τα παιδιά εμπεδώνουν πολύ καλύτερα τα Μαθηματικά, την Φυσική, καθώς και τον Προγραμματισμό.
Messy Play (παιχνιδοπασαλλείματα)
Το Messy Play, δηλαδή το αισθητηριακό παιχνίδι που λερώνει, είναι το παιχνίδι κατά τη διάρκεια του οποίου, παιδιά όλων των ικανοτήτων και ηλικιών, χρησιμοποιούν υλικά που απευθύνονται σε όλες τις αισθήσεις. Με τη φυσική περιέργεια και ορμή που τα διακρίνει, εξερευνούν ελεύθερα και πειραματίζονται σε ασφαλές περιβάλλον, με τον δικό τους τρόπο και στο δικό τους χρόνο, και καθοδηγούμενα από τον εαυτό τους και μόνο. Αυτό το είδος παιχνιδιού βέβαια δεν είναι κάτι νέο, δεν το ανακαλύψαμε εμείς οι ενήλικοι, είναι ο φυσικός τρόπος παιχνιδιού των παιδιών, τα οποία πάντα ήθελαν και επιδίωκαν να παίζουν με όλες τους τις αισθήσεις, με τα χώματα, τις λάσπες, τον πηλό, και τόσα άλλα υλικά της φύσης που υπήρχαν απλόχερα γύρω τους.
Γιατί είναι απαραίτητο για τους μικρούς μας φίλους;
- Τα μικρά παιδιά βασίζονται στα ερεθίσματα που μιλάνε στις αισθήσεις τους για να μάθουν για το περιβάλλον τους.
- Το αισθητηριακό παιχνίδι είναι αυτό που βοηθά στην οικοδόμηση των νευρικών συνδέσεων που υποστηρίζουν τη σκέψη, τη μάθηση και τη δημιουργικότητα.
- Η έκθεση των παιδιών, ειδικά των παιδιών της πόλης, σε αισθητηριακές εμπειρίες μειώνεται, και αυτό έχει ως αποτέλεσμα να παρατηρούνται πολλά αισθητηριακά προβλήματα, τα οποία με τη σειρά τους μπορεί να οδηγήσουν σε δυσκολίες στην ανάπτυξη.
- Τα παιδιά χτίζουν αυτοπεποίθηση, αυτοεκτίμηση, ανεξαρτησία, καθώς μπορούν μόνα τους να επιλέγουν και να δοκιμάζουν, να επιδίδονται σε κάτι που τόσο τους αρέσει χωρίς περιορισμούς και παρεμβάσεις, χωρίς τελικό αποτέλεσμα και ανταγωνισμό.
- Ασκείται ο συντονισμός ματιού-χεριού, η λεπτή και η αδρή κινητικότητα, η δεξιότητα του κοψίματος, της γραφής, της χρήσης εργαλείων, καθώς ανακατεύουν, σκαλίζουν, χαράζουν, πετάνε κλπ.
Δημιουργικό Παιχνίδι
Πρωινό Τμήμα
Ο σχεδιασμός του προγράμματος είναι προσαρμοσμένος έτσι ώστε να στοχεύει στην ομαλή και εξελικτική δημιουργική πορεία των παιδιών. Τα εργαστήρια κάθε φορά, σκοπό έχουν, να ενισχύουν την εκφραστικότητα και τις δεξιοτεχνίες των παιδιών και να τα βοηθούν να κοινωνικοποιηθούν σ’ ένα περιβάλλον που τους επιτρέπει να δημιουργούν, να προσπαθούν ξανά και ξανά, χωρίς να φοβούνται ότι αξιολογούνται, ελέγχονται ή κινδυνεύουν να απορριφθούν. Οι δράσεις που θα συμβαίνουν στις καθημερινές συναντήσεις θα λαμβάνουν χώρα σ’ ένα σκηνικό περισσότερο «θεατρικό» ενισχύοντας έτσι, τόσο τους αισθητικούς και κινητικούς όσο τους λεκτικούς και νοητικούς τομείς της ανάπτυξης των παιδιών.